Wednesday, May 21, 2014

Розділ III


Колись була одна реліґія
ЧИ ви можете уявити собі нашу землю без жадного храму, святині, вівтара, образа, священика, або святочного дня? Ось так було на землі, коли була лише одна реліґія в цілій вселенній. Ви можливо цікавитесь, як це могло бути, бачучи, що ті речі мають спільність з ріжними формами почитання. Отже застановімся над надхненою Історією з тих часів.
2 Перша книга в Біблії називається “Битія”. Це слово взяте з грецької мови і значить “початок”. Воно сходиться із початковими словами книги в первісній грецькій мові “У початку”, і ці слова Євреї ужили як назву тієї книги. Від першого вірша книга Битія нас навчає, що є тільки один Бог, Творець: “У початку сотворив Бог небо та землю.” (1 Мойсея 1:1) Тут слово “Бог” походить з єврейського Елогім. Це єврейське слово Елогім є у многім числі, та не в значінні, що є кілька осіб в Богу, але щоб указати на світлість Божу, як це бувало давно тому в Анґлії до короля промовляли у множині “Ваша Величність”, а не “Твоя Величність”. Задля цієї причини, коли слово Елогім відноситься до “Бога” Творця, тоді вживається прикметника і дієслова в одиничнім числі. Чи Бог дав собі імя?[кінець 32 сторінки] Так. В 1 Мойсея, голова 2, вірш 4, воно перший раз являється: “Оце історія настання небес і землі, як сотворено їх, в день як сотворив Єгова Елогім небо й землю.”— Переклад Дабрия; побач також Американську Стандард Версію, також Юнґа.
3 Оцим імям Він виключно назвав себе. “Я Єгова; це імя моє, і не поступлюся славою моєю кому іншому, величчю моєю — бованам.” (Ісаїя 42:8, АС) Свідкуючи про Боже величне посідання цього унікального (єдиного) імя, святий псальмопівець молиться до Нього проти своїх ворогів і каже: “Тай щоб знали, що ти єдиний, котрого імя Єгова, єси Найвищий над цілою землею.” (Псальма 83:18, Да; АС) Його імя належить тримати в святості.
4 Матеріялістичні науковці, йдучи за своїми розслідами й знаходами, оціняють більше мудрість, якою Бог сотворив небеса і землю. Побожний псальміст давно, давно тому показав свою оцінку, коли він сказав: “Численні, Єгово, є діла твої! Все премудрістю ти сотворив: земля повна багатства твого.” “Премудрістю Єгова заснував землю; а розумом установив небеса.” (Псальма 104:24; 136:1, 2, 5, АС; Приповісти 3:19, АС) Коли Єгова почав творити землю, тоді вже були духові небесні сотворіння. Люди цього не знали, бо вони не можуть бачити духових сотворінь, але про це самий Бог Єгова поінформував нас, коли Він запитав вірного Йова, скільки він знав про будування землі: “Де тоді був ти, коли я закладав основи землі? . . . Як[кінець 33 сторінки] тим часом всі ранні зорі веселилися, і всі сини Божі викликували з радощів [коли всі небесні іства викликували з радості, АП; коли всі ангели співали в радості їх, Мо]?” (Йова 38:4, 7) Тим що ті духові сини Божі були сотворені перед чоловіком, один із тих небесних синів Божих мусів бути першим творивом Єгови. Чи Біблія підтверджує цей факт? Так, вона показує нам хто він був.
5 Як безконечний простір, Бог не мав ні початку ані кінця. Він є джерелом всякого творива і всякого життя й розуму. Щоб показати свою вічність в минувшині й в будучині, Він зобразив себе “Я той, хто єсть“ і говорить про себе як “Я єсть”. Він ужив свого імя 6,823 разів всюди в Еврейськіх Писаннях, і імя “Єгова” значить “Він спричиняє бути”. Ось так він заявив про себе, що Він є Творцем всіх річей, великою Першою Причиною. (2 Мойсея 3:14, 15, АС) Він дає життя всім своїм синам, будь вони в небі чи на землі. Він є їх небесний Отець, і яко такий він був перед усіма його синами.
6 Одного з Його небесних синів Біблія називає “його первородний Син”. Цей стався на якийсь час чоловіком на землі під імям Ісус Христос. Щоб Він міг повернути до неба, цей єдинородний Син Божий умер так, щоб пожертвувати свою людську природу за привернення людства до вічного життя. Бог підніс його зі смерти до небесного життя знову, як духового Сина до ще[кінець 34 сторінки] більшої слави ніж він мав перед тим. Цей прославений Ісус визнав себе, як перше сотворіння Боже, коли Він доручив одкриття своєму апостолові Йоанові, кажучи: “Це говорить Амінь, вірний і правдивий свідок, почин сотворіння Божого.” (Одкриття 3:14НС; ПВ; Ро) Звідси бачимо, що він був головним Божим сотворінням. (Юґ; Мк) А що Бог сотворив його найперше, без кооперації або чинності кого іншого, бо ж тоді не було ніякого сотворіння, тому він правильно називається як Божий “единородний Син.” Він також названий як “единородний бог” оцими надхненими словами: “Ніхто ніколи не бачив Бога; единородний бог, що в лоні Отця, той вияснив Його.”— Йоана 3:16; 1:18НС; Ро; СП, Ля.
7 Предвічний Єгова сповнив свого єдинородного Сина мудрістю. Він стався самим символом мудрості. В приповістях мудростей він говорить про Нього як про мудрість і звертає увагу на Нього, як на сотворіння предвічного небесного Отця. Він каже: “Предвічний создав мене перше з усіх своїх сотворінь, перше з усіх діл з правіків; я була сотворена в ранніх віках; я народилася, коли ще не було безодень, . . . як він закладав підвалини землі; я була із ним, його вихованка, як радістю день по дневі, веселячись перед ним увесь час, веселячись на земному крузі, радість же моя була — сини людські.” (Приповісті 8:22—31, Мо; АП; Ро) Мудрість цього сина не мала бути бездільною. Отже Бог його Отець дав йому діло робити. Бог ужив його за свого чи-[кінець 35 сторінки]нника або слугу у творенні всіх інших річей. А що цей Син був Божим головним представником, тому він був і Його речником за всіх інших розумних сотворінь, надавши своєму єдинородному Синові титул “Слово”. Як саме цей Син був ужитий у творенні всіх інших сотворінь, ми читаємо:
8 “У почині було Слово. Те Слово було з Богом, і Слово було божественне (і Слово було богом, НС). Воно було з Богом у почині. Все що сталося, сталося ним, і без нього ніщо не сталося, що сталося. Ним сталося життя, і те життя сталося світлом людства.” (Йоана 1:4—14, АП; Мо; НС) “Він є образ невидимого Бога, перворідень зі всіх сотворінь, бо ним все сотворено в небі й на землі, видиме й невидиме, будьто престоли чи князівства чи уряди або власті. Все було сотворене через нього і для нього. Він був перш усього, і через нього все сталося, і він є головою тіла, собору. Він початок, перворідень з мертвих, щоб йому передувати у всьому, бо Бог зволив, щоб у Ньому вселилась уся повнота.”— Колосян 1:15—19НС.
9 В гармонії з цією все-охопляючою заявою единородний Син був ужитий у творенні землі й чоловіка на ній. Хоч там не сказано, хто він був, то він мусів бути той, що до нього Бог промовив, як це історія про сотворення говорить нам: “І каже Бог: Сотворимо чоловіка в наш образ і в подобу, і нехай панує над рибою морською, і над птаством піднебесним, і над[кінець 36 сторінки] скотиною, і над усяким диким звірям, і над усяким гадом, що лазить по землі. І сотворив Бог чоловіка в свій образ, в образ Божий сотворив його, як чоловіка і жінку сотворив їх.” (1 Мойсея 1:26, 27; також 3:22; 11:7) Похвалу за сотворення чоловіка віддано Богові, але решта Біблії свідкує, що він ужив свого розумного Сина. Цей спосіб в який чоловік був сотворений свідкує про мудрість й розуміння яким Бог сотворив його. Чоловік був звершеним архитвором. Воно не могло бути інакше, тому що Бог був його творцем, а про Бога Єгову написано є: “Діла його звершені; всі дороги його справедливі. Він Бог вірний і без омани, справедливий і правдивий.” (5 Мойсея 32:3, 4, АС) Остаточно, коли Він скінчив своє земне сотворення через сотворення звершеного чоловіка й жінку, Він міг одобрити те, що він сотворив. Це він зробив шестого дня творчої роботи. “І бачив Бог, що все, що Він сотворив, було вельми добре.” Ось так початок людства був звершений.— 1 Мойсея 1:31.
10 Чи Бог поставив чоловіка на землі бути в людському виді тільки на час, а опісля він мав взяти якусь іншу форму і природу, як от нижчої тварини на землі або ангелської в небі? Чи чоловік був сотворений з так званою “душею”, що була відділена й видрізнена від людського тіла? І чи та душа могла існувати окремо від тіла або ввійти в інші тіла, скажім в корову, в оваду або в духового ангела? Ви можливо не повірите нашій відповіді. Отже нехай Божа власна[кінець 37 сторінки] богодухновенна Книга говорить за себе в 1 Мойсея 2:7, 8, що наводимо з римо католицької версії: “І создав Господь Бог чоловіка з грязі земної; і вдихнув в його лице дух життя, і чоловік став душею живою. І насадив Господь Бог рай розкошей від початку, в якому він умістив чоловіка, якого він сотворив.” (Дя; Кнокс) Христіянський апостол Павло підтверджує цю історію про сотворення чоловіка й каже: “Перший чоловік Адам стався душею живою.” (1 Коринтян15:45, Дя) Ось тут маємо два написані богодухновенні твердження, які були віддалені один від одного на пятнацять століть, іменно, що чоловік став або був сотворений душею живою. Бог не вдихнув йому ніякої нематеріяльної, невидимої душі, що могла існувати незалежно від тіла і полишити його і піти собі де інде. Це живою душею, що звершений чоловік стався; він не отримав нічого у своє внутро. Живучий чоловік має душу, тобто, так сказати, він має життя або існування як людська душа, але він не посідає нічого віддільного, інтелектуального у внутрі його, що може полишити його тіло й існувати десь інде. Чоловік і жінка є людськими душами. О, як реліґії цього світу, включаючи і Христіянство, вельми перекрутили цю правду й обманули людство!
11 Чоловік не був першою матеріяльною душею на землі, бо Бог у пятім і шестім днях сотворив матеріяльні душі перед чоловіком. Оці були нижчого рода сотворіння. “І сказав Бог: Заграйте води, душами живими, і полинь, пта-[кінець 38 сторінки]ство, над землею попід небесною твердю. І сотворив Бог великі морські потвори, і всяку живу душу повзючу, що заграла ними вода, і всяке птаство пернате по родові їх. ... І був вечір, і був ранок — день пятий. І сказав Бог: Виведи, земле, душу живу по родові їх, четворонога і повзюче і дикого звіря, по родові їх. І сталось так.” Оці звірятадуші підтримували своє життя харчом. Бог сказав чоловікові про постачу харчів для нього, кажучи: “Це нехай вам на харч. І всякому звірові земному, і всякому птаству небесному, і всьому повзючому по землі, усякій душі живій, призначив я всяку траву й зело на харч. І сталось тако.”— 1 Мойсея 1:20—24, 29, 30, Дя; Ро.
12 Всяка тварина душа була сотворена по родові їх. Жадна із цих тварин душ не могла перейти із свого тіла у тіло іншого рода звірят. Перший чоловік не отримав своєї душі через перенесення її від небесного ангела або якого нижчого звірята або овади. Ті звіря-душі не були безсмертні й не могли переходити нікуди після смерті звіря або овади. Оце є основний факт богодухновенних Писань, та й решта Біблії не заперечує цього. В останній книзі Біблії ми читаємо про ті звірячі душі: “І трета часть сотворінь у морю, що мали душі, померли, . . . і всяка жива душа вмерла в морі.“ (Одкриття 8:9; 16:3НС; Ро) Сотворення чоловіка при кінці шестого творчого дня було цілком відмінне від нижчих земних сотворінь. Бог удихнув у сотворене людське тіло принцип життя, яке він[кінець 39 сторінки] піддержував диханням, і чоловік став душею живою. Перший чоловік, будучи Божим звершеним архитвором, якому не бракувало ніяких частей ані він не мав ніяких непотрібних частей, не був ніяким витвором майбутнього закону людської еволюції. Людські душі не можуть мішатися з нижчими звірятами. Ніяке інше сотворіння тільки один чоловік на землі був сотворений на образ і подобіє Боже.

13 Милуючий Творець дав чоловікові звершений дім. Він поставив його в раю розкошей або городі Еден. Щоб чоловік не був самітним в Едені, Бог сотворив йому людську протилежну часть, в цей спосіб: “Спустив Бог Єгова глибокий сон на чоловіка, і як він заснув, узяв одно з його ребер, та й затулив його місце тілом. І создав Бог Єгова женщину з ребра, що взяв від[кінець 40 сторінки] чоловіка, та й привів її до чоловіка. І каже чоловік: Це кість од моїх костей і тіло від мого тіла. Мусить вона зватися Людиною, бо її взято із чоловіка.” (1 Мойсея 2:21—23, АС) Ісус Христос, що в небесах служив як Божий чинник у творенні чоловіка і жінки, підтвердив цю історію як правдиву, через наведення із неї. Він указав, що це установило Божий закон відносно споріднення між чоловіком і жінкою, мужом і женою.— Маттея19:4, 5.
14 Чи чоловік в еденському раї розмовляв з Богом? Чи Бог полишив досконалому чоловіку розвинути природну реліґію при помочи лише того, що він бачив очима, відчував й чув вухами, або чи Бог робив обявлення для його звершеного провідництва? Бог робив обявлення і то очевидно через свого єдинородного Сина, Слово, котрий був його речником.
15 В цей спосіб Бог призначив діло чоловікові і дав йому божественні заповіді. “І взяв Бог Єгова чоловіка, і поставив його в городі Еден та й осадив його в Еденському раї порати його і доглядати. І заповідав Бог Єгова чоловікові, кажучи: З усякого дерева в саду раї можна тобі по вподобі їсти. З того ж дерева, що дає знаття доброго й лихого, з того не важити мешся їсти, а то вмреш певно того ж дня, як скоштуєш із його.” Це сталося після того, як Бог обдарив чоловіка досконалою жінкою, що він обявив їм обидвоїм ціль їх спільного побуту на землі. “І благословив їх Бог, і сказав до них Бог: Пло-[кінець 41 сторінки]дітеся і намножуйтеся, і сповняйте землю й підневолюйте її, і пануйте над робою морською і над птаством піднебесним і над усім звірям, що гасає по землі. І сказав Бог: Оце я дав вам усяке зело з насінням, яке ні росте на землі, та й усяке дерево, що має в собі плід родючий насіння — це нехай вам на харч.” (1 Мойсея 2:15—17; 1:28, 29, АС) Одначе, та заборона, яку Бог заповів Адамові відносно дерева пізнання доброго й лихого, далі оставала, покіль вони перейдуть ту спробу, яку Бог наложив на них. Опісля вони могли їсти із його за Божим дозволом, і також з іншого дерева, “дерева життя, що посередині раю,” як Богом дане право до життя вічного в раї.— 1 Мойсея 2:9.
16 Тоді була тільки одна реліґія на землі, тільки одна форма почитання, згідно з правдою Божого відкриття. Але як вона виконувалась? Чи Бог не приказав чоловікові збудувати Йому храм для почитання свого Творця? Перегляньте цілу історію і ніде не знайдете такого приказу для Адама. І справді Бог не міг домувати в такому рукотворному храмі. Тисячі літ пізніше премудрий цар Соломон, якому дано приказ будувати храм Єгові в місті Єрусалимі, властиво оцінив Єгову, коли він сказав: “Чи Богові ж справді жити на землі? Ось, небо й небо небес тебе не обіймуть, атож би цей храм обняв, що я збудував тобі?” Святая святих в Соломоновім храмі була тільки малим образом небес, де Бог дійсно живе оточений його небесними силами, і там Він у своїм часі прийняв великого Архиєрея із[кінець 42 сторінки] жертвою за вічне життя людства в праведному й новому світі.— 1 Царів 8:27, АС; Жидів 9:23—26; 8:1—5.
17 З причини коштовних, показних храмів, базиліків, катедрів і “церков”, які ріжні секти і культи будують в Христіянстві, несвідомі люди можуть виробити собі мильні висновки. Божий Син Ісус ніколи не заповідав своїм послідовникам марнувати їх час, гроші і енерґію на будування таких будівлів і здирати бідних людей на утримання їх. За його життя-даючу роботу він був названий “останній Адам”, який предсказав поворот до простого почитання, яке виконував перший Адам в еденському раї. Він сказав до самарітанки жінки при горі Геризим: “Прийде час, коли ні на горі цій, ані в Єрусалимі покланяти метесь ви Отцеві. Бог — Дух, і хто покланяється йому, духом і правдою мусить покланятися.” його вірний послідовник Стефан, зараз перед своєю мученичою смертю, сказав до жидівського суду в Єрусалимі: “Всевишній не домує в рукотворених домах; як це й пророк сказав: Небо престол мій, а земля — підніжок мій; який храм збудуєте мені? говорить Єгова. Або яке місце відпочинку мого? Хіба не моя рука зробила це все?”
18 Много літ опісля Савло з Тарсів, що був свідком Стефанової смерті, стояв у грецькому місті Атенах в якому було повно храмів, вівтарів та образів для почитання, сказав до атенського суду: “Бог, що сотворив світ і все в йому, цей[кінець 43 сторінки] Господь неба й землі, не в рукотворених храмах домує, ані від рук людських служення приймає, наче б він потребував чогось, сам бо дає всім життя, і дихання, і все.“ (Йоана 4:21, 24 і Діяння 7:48—50; 17:24, 25НС). Правдиві христіяни, що йдуть за Ісусовим прикладом, не займаються будуванням храмів. Зображаючи своє видіння про праведний новий світ, який уже близько, апостол Йоан сказав: “А храму я не бачив в ньому; бо Єгова, Бог Всемогучий, є його храмом і Агнець [Ісус Христос].”— Одкриття 21:22НС.
19 Так і в першому праведному світі Бог діяв в гармонії з своїм іством і не заповідав Адамові будувати храму, ані навіть вівтаря. Бог справлявсь з Адамом безпосередно без ніякого священика або людського посередника. Таких річей не потрібно було. Не потрібно було приносити ніякої жертви, бо Адам був досконалий. Тоді не треба було гасити Божого гніву. Адам в своїй невинності був “сином Божим,” сином чоловічим, та й споріднення між ним а Богом було, як от сина до Отця, згідно з обявленою Божою волею. Він міг був почитати його і служити йому в послушенстві кожного дня.
20 Бог не дав йому ніякого реліґійного свята святкувати. Правда, що історія про сотворення говорить: “Семого дня Бог докінчив діло своє, яким він займався, і відпочив семого дня від усіх діл своїх, які творив.” (1 Мойсея 2:2, 3, АП)[кінець 44 сторінки] Але це було тільки обявлення для Адама, як Бог поступав, а не наказ для Адама й Еви, щоб вони відпочивали субітний день із двацяти чотири годин.
21 Той “семий день” в якому Бог перестав діяти і котрий він освятив, не був день з 24 годині, а був так задовгий як попередні шість днів. Біблія говорить про цей “семий день”, що він іще продовжається, тому що він є 7,000 років довгий. Протягом того дня Бог відпочивав від земного творення. Незабаром він впровадить послушних людей доброї волі в свій великий відпочинок. (Жидів 3:18 до 4:11; Йоана 5:9—17) Отже ніде богодухновенна історія не каже, що перший чоловік мав святкувати якебудь реліґійне свято в його раї розкошей. Він і його жена почитали їх Творця і Отця як Бога в дусі й правді, в гармонії з Божим відкриттям. Отже тоді була тільки одна реліґія на землі, чиста й неопоганена.[кінець 45 сторінки]
[Запитання для вивчення]
 1. Яких сучасних реліґійних річей не було на землі, коли була тільки одна реліґія?
2, 3. (а) Чому перва книга Біблії с відповідно названа? (б) Що слово Ельогім, в значінні “Бог”, указів й яке б його виключне імя?
 4. Хто вже існував, коли Бог почав творити землю, отже хто мусів бути Його першим творивом?
 5. Яким зображенням він показує свою вічнотривалість, і що його імя значить і на що указує?
 6. Чим його “единородний Син” визнав себе бути, отже як правильно він стався “единородним” Сином?
 7. Під яким символом його сотворення було зображене в Приповістях, і як він був уживаний і який титул йому дано?
 8. Як зазначено, що він творив усі інші сотворіння?
 9. Як зазначено його спільність з Богом у творенні людства, і в якому стані людство було в почині?
10. Які питання виринають про людську душу, і як історія про сотворення указує, що вона в?
11. Чи чоловік був першою матеріяльною душею на землі? Як про це божественна історія навчає?
12. Чому перший чоловік не міг дістати перенесеної душі від якогось Іншого помершого сотворіння?
13. Як Бог дав першому чоловікові його дружину?
14. Чи чоловікові полишено розвинути природну реліґію або чи він отримав відкриття? Як?
15. (а) За який непослух чоловікові сказано, що він умре? (б) Що сказано чоловікові й жінці відносно їх суспільної цілі?
16. Яка тоді була реліґія, і чи був тоді приказ даний будувати храм для неї?
17. Чи Ісус приказав будувати матеріяльні храми, і що він сказав відносно повороту до простого почитання?
18. Як свідоцтво Павла і Йоана погоджуються із цим?
19. Отже як Бог справлявсь із звершеним Адамом, і як Адам почитав Бога?

20, 21. (а) Чи Адам в Едені святкував якебудь реліґійне свято? (б) Чому слова в 1 Мойсея 2:2, 3 не противляться цій відповіді?
Англійська версія

No comments:

Post a Comment